Suami Cemburu Pukul Isteri Sampai Mati

TRIBUNNEWS.COM, SYDNEY - Seorang lelaki Sri Lanka berusia 51 tahun dihukum 17 tahun penjara, kerana menghentam isterinya dengan palu sampai mati, di Australia.
Dalam perbicaraan terungkap, perkahwinan pasangan suami isteri asal Sri Lanka selalu dilanda prahara, sejak mereka pindah ke Australia pada 2005 silam.

Seperti dikutip Tribunnews.com dari Emirates247.com, Jumaat (7/6/2013), kekerasan dalam rumah tangga pasangan itu memuncak, setelah sang isteri ketahuan berselingkuh dengan rakan kerjanya pada 2010.

Tahu isterinya selingkuh, suaminya, lantas menyewa detektif swasta untuk memata-matai sang isteri. Meskipun sang isteri mengakhiri perselingkuhannya, Silva tetap memaksa isterinya berhenti dari pekerjaan. Toh, api cemburu Silva tak kunjung padam.

Pada perbicaraan bulan lalu terungkap, Silva telah membeli palu berat sehari sebelum pembunuhan, yang dia klaim untuk membuat pot tanaman.     Silva menangis ketika Hakim Agung Australia Barat Lindy Jenkins menjatuhkan hukuman 17 tahun penjara. Silva beruntung, kerana dia masih memiliki cinta dan dukungan dari kedua puterinya, yang menulis surat ke mahkamah untuk mendukung ayah mereka. (*)

Posting Komentar